wtorek, 14 sierpnia 2012

Segment A dla kobiety - będzie idealny ?

Odpowiedni samochód dla kobiety to ciężki wybór. Kobiecy samochód możemy połączyć z miejskim czyli z niezbyt wielkim silnikiem i gabarytami. Te modele muszą być oczywiście zgrabne i w miarę oszczędne.
Obecnie co raz więcej marek produkuje małe, miejskie samochody i dzięki temu mamy w czym wybierać.
W czasach kryzysu i wysokich cen paliw te auta wracają do łask.

Pierwszym modelem będzie.. Skoda Citigo.
Auta produkowane od 2011 roku w słowackiej Bratysławie. To pierwszy model skody z odświeżonym logo.

Długość ponad 3,5 metra, przy szerokości
1,65 metra ( jak w Fabii ) i wysokość prawie 1,5 m.
raczej dobre gabaryty, jak na samochód miejski, dorosła osoba może sobie wygodnie usiąść z przodu, choć z tyłu może narzekać, a to zdarza sie dosyc często. Nawet w większych samochodach.
Jest wersja 3d i 5d, lecz dodatkowa para dzwi zdecydowanie ułatwi dostanie sie do samochodu na tylną kanape no i ma maksymalną pojemność bagażnika większą o 8 litrów niz w 3d czyli 959 l.
Bez składania foteli wynosi 251 l, co jest przyzwoitym wynikiem.
Do wnętrza kabiny nawet przy autostradowych prędkościach nie przedostają się nadmierne hałasy.

 Kierowca ma dużo miejsca, troche kłopotów może sprawić kierownica regulowana w jednej płaszczyźnie, która może przysłonić prędkościomierz. Trzeba sie przyzwyczaić do bardzo małej tarczy obrotomierza. We wnętrzu nie brakuje schówkow, a kokpit jest odporny na zarysowania.
Przejdźmy do silnika. Możemy wybrać pomiędzy benzynami o pojemności 1 litra 60 KM lub 75 KM.
Oczywiście napęd przedni, skrzynia manualna 5-biegowa i nieduży zbiornik paliwa o pojemności 35 litrów.
Różnica cenowa pomiędzy wersjami 3d i 5d, lub silnikiem 60-konnym i 75-konnym jest niewielka. Za wersje 5d z silnikiem mocniejszym ceny są od 33,3 tysięcy złotych ( w salonie). I w tej samej wersji wyposażenia Citigo 3d, ze słabszym silnikiem ceny od 30,3 tysięcy złotych ;  czyli mała różnica.
Silnik 60 konny jest nieznacznie oszczędniejszy od 75 konnego, bo różnica wynosi od 0,1-0,3 litra. Słabszy w trasie potrzebuje około 4 l/100km, a w mieście około 6. Dobry samochód, za niewielką cene może naprawdę być częstym widokiem na naszych ulicach lub nawet garaży.

Teraz Chevrolet Spark

Ten model jest następcą dobrze Nam znanego Daewoo Matiza.
Obecny Spark produkowany jest w Koreii Południowej od 2009 roku.
Widzimy dużo przetłoczeń w nadwoziu i podwyższoną maskę, lecz widoczność jest dobra.


Z zewnątrz Spark robi wrażenie kompaktowego auta, lecz w przestronnej kabinie może wygodnie podróżować do 5 dorosłych osób. Dzięki wysokiej jakości konstrukcji i przemyślanym rozwiązaniom Spark należy do jednych z najbezpieczniejszych, najbardziej komfortowych i najpraktyczniejszych aut w tej klasie. Od wersji Spark +, standardowe wyposażenie Sparka obejmuje radioodtwarzacz/CD ze złączami AUX-in i USB, dzięki czemu możesz podłączyć iPod lub odtwarzacz MP3. Jak przystało na Chevroleta jest tańszy niż reszta.
Nowiutkiego Sparka możemy mieć pod domem juz za 26900 złotych.

Kierowcy mają do wyboru silnik benzynowy o pojemności 1,0 lub 1,2 litra, oba z 5-biegową ręczną skrzynią biegów. Mniejsza jednostka ma moc 68 KM, a wieksza 81 KM.

Ceny modelu z oba silnikami możemy porównać w wersji LS+, 1,2 litrowy jest droższy tylko o około 1,5 tysiąca złotych i ma lepsze osiągi. Według producentów oba spalają tyle samo, co jest zaskoczeniem. Możemy również fabrycznie mieć zamontowany gaz za około 4000 złotych. Wybór wyposażenia jest dosyć spory, choć przed zakupem lepiej dowiedzieć się, co znajduje sie w standardach.

Następnym modelem będzie Citroen C1
Jest on modelem bliźniaczym Peugeota 107 i Toyoty Aygo, które są produkowane w Czechach.Auto produkowane od 2005 roku i jest najmniejszym modelem w ofercie Citroena.C1 zajął drugie miejsce w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 2006 w kategorii auto ekologiczne. Zwrotny, oszczędny i wyjątkowo trwały. 
Z zewnątrz dobrze się prezentuje, jak mała zwinna pchełka. W C1 są światła z diodami LED, co jest rzadkością w tym segmencie. Z tyłu zachowano oryginalna szybę tworzącą całość z tylną klapą.

Nie oszukujmy się, samochód do dużych nie należcy, także w tym segmencie są więksi koledzy.
W salonie ceny zaczynają sie od około 30 tysięcy
C1 nadal zostaje jednym z najkrótszych samochodów na rynku, długość wynosi 3,44 metra.
Mamy dwie jednostki napędowa :
- benzyna o pojemności około 1 litra z mocą 68 KM
- diesel o pojemności około 1,4 litra z mocą 54 KM.
Diesel jest oszczędniejszy lecz do porównania bierzemy benzynę, ponieważ inne auta również posiadają podobne silniki.


Fiat Panda 
Mały samochód z wielkim sercem do jazdy – przestronny, funkcjonalny i wygodny idealnie nadaje się zarówno do pracy, jak i spędzania czasu wolnego.                                        Panda Classic
Fiat Panda III jest produkowany od 2011 roku pod Neapolem i jest troche inny niż poprzednia wersja.
" Trójka" została wydłużona o 11 cm, czyli długość wynosi 3,653 metra, co jest dobrym rezultatem. Zwiększono liczbe dostępnych silników i trzeba przyznać, że mamy w czym wybierać.
Fiat oferuje " nową Pandę " lub " Pandę Classic ". Nowa ewidentnie rózni sie od poprzednich wersji i obecnej Classic, można powedzieć, że design jest naprawdę ładny.   
Ceny Classic zaczynają sie od około 27 tysięcy, a                                         Nowa Panda
Nowej od 32 tysięcy.
Pakiet klimatyzacja manualna + Radio CD + MP3
kosztuje niedużo, bo 3 tysiące złotych.
Nowa Panda jest dłuższa od Classic o niecałe
10 cm. W Polsce można z salonu kupić Classic z silnikiem benzynowym 1,2 l i 69 KM. 
Nową z benzyną o pojemności 1.2 8v 69 KM lub 
0.9 TwinAir Turbo 85 KM Start&Stop.
Albo z dieslem 1.3 Multijet 16v 75 KM Start&Stop DPF.

Obecnie Panda jest naczęstszym kupowanym modelem w tym segmencie i raczej szybko nikt jej nie przebije. Jest to solidny, oszczedny samochód no i ładnie wyglądający na drogach !


Hyundai i10
Zaczęto produkować ten model po sukcesie i30 w 2007 roku w Indiach. Model i10 jest krewniakiem Kii Picanto i powstało na jej bazie, ponieważ Hyundai i Kia współpracują ze sobą.
Pomimo niedużej karoserii i10 jest autem 5-osobowym. Nie ma się jednak co łudzić, że przy tych rozmiarach zewnętrznych kompletowi pasażerów będzie wygodnie. Z tyłu trzy osoby wytrzymają tylko na krótkich dystansach. Plusem jest 5-drzwiowe nadwozie ułatwiające wsiadanie do tyłu. Bagażnikowi należą się pochwały. Wprawdzie 225 l to za mało, by bez kłopotu spakować się na urlop, ale na cotygodniowe zakupy w markecie wystarczy. To znacznie większy kufer niż u konkurentów segmentu A (Picanto – 157 l, C1 – 139 l). Poza tym bagażnik Hyundaia można łatwo powiększyć dzięki asymetrycznie dzielonej i składanej kanapie.
Z zewnątrz nie ma wielu specyficznych rzeczy, prosty samochód, który ma się sprawdzać w mieście.
 Mamy 5 wersji wyposażenia. Każda wersja oferuje: poduszkę powietrzną kierowcy, przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami, system antypoślizgowy ABS z EBD, immobilizer, wspomaganie układu kierowniczego, Radio CD + MP3 + AUX + RDS. Dodatkowo warto pamiętać o licznych użytecznych schowkach, z których słyną samochody Hyundai. 
Do wyboru 3 silniki
- 1.1 SOHC, benzyna, 66 KM
- 1.2 DOHC, benzyna, 78 KM
- 1.1 CRDi, diesel, 75 KM.
Osobiście polecam 78-konną benzyne z racji dobrej dynamiki i w maire niskiego spalania.
Koreańczycy próbują dogonić światowe czołówki samochodowe i nie wypadają źle. Hyundai jeszcze nie jedną osobę może miło zaskoczyć !


                                                            

I teraz zestawienie naszych aut :
Osiągi :          
  • Model                moc          0-100 Km/h      V-max        Miejsce
  • Skoda             75 KM         13,2 s                  171km/h       3
  • Chevrolet        81 KM          12,1 s                164 km/h       2
  • Citroen           68 KM          13,7 s                 157 km/h      5
  • Fiat                 85 KM          11,2 s                177 km/h       1
  • Hyundai          78 KM          12,8 s                164 km/h        4


Wymiary :
  • Model            Długość         Szerokość     Wysokość        Miejsce
  • Skoda             3563 mm        1650 mm            1478 mm        4
  • Chevrolet        3640 mm        1597 mm            1522 mm        3
  • Citroen            3430 mm        1630 mm            1470 mm        5
  • Fiat                 3653 mm        1643 mm             1551 mm        1
  • Hyundai           3565 mm        1595 mm            1540 mm       2

Spalanie  :

  •  Model       Miasto            Trasa    Miejsce
  • Skoda           5,9                 4,0          3
  • Chevrolet      6,6                 4,2           5
  • Citroen         5,5                  4,1          2
  • Fiat               5,0                 3,8           1
  • Hyundai        6,3                  4,3          4


Możemy wynioskować, kto wygrał. Oczywiście FIAT PANDA. Nie bez powodu 41 %  sprzedanych aut w tym segmencie to właśnie ten model. Gorąco polecam !









                                                                                          




                                                                                                


4 komentarze:

  1. Ja również posiadam auto niewielkich rozmiarów i jestem zdania, że dla mnie jest to optymalny wybór. Tym bardziej, że jak auto gdzieś mi się zepsuje na trasie to wiem, że auto pomoc od https://zakrzewski-holowanie.pl/ jest zdecydowanie najlepszym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń