Świetny sportowy samochód marki Mitsubishi nie jest produkowany juz kilkanascie lat, bo produkacja skończyła się w roku 2000. Jest pewien żal, ponieważ był to piekelnie mocny i szybki samochód. Poniżej przedstawie różne wersje 3000 GT. Model GTO był sprzedawany w USA z niewielkimi zmianami pod nazwą Dodge Stealth. Niezależnie od nazwy wszystkie wersje GTO produkowane były w tej samej fabryce Mitsubishi znajdującej się w Nagoi. W 1991 roku był pomysł, aby wspomniany Dodge miał byś samochodem bezpieczeństwa w odbywających się wyścigach Indianapolis 500. Ostatecznie wybrano prototypową wersje Dodga Vipera. Z czego to wynika ? Być może z patriotyzmu Amerykanów i chcieli mieć własny samochód, a nie z importu - tego sie nie dowiemy.
Były 3 okresy produkcji :
-1990-1993
-1994-1996
-1997-2000
W pierwszej generacji GTO Mitsubishi zastosowało wiele innowacyjnych technologii które miały polepszyć właściwości techniczne pojazdu, wśród nich znalazły się: napęd AWD, zmodyfikowany układ kierowniczy, system aktywnej aerodynamiki nadwozia w skład którego wchodziły samoregulujące się przednie i tylne spoiler, regulowany układ wydechowy i elektronicznie kontrolowany system zawieszenia (ECS).
Najmocniejszy silnik DOHC 24v V6 twin turbo rozwijał moc 300 KM.
Drugą generację modelu można łatwo rozpoznać poprzez nowy kształt przednich zderzaków oraz mniejszych, okrągłych lampach przeciwmgielnych. Możliwy był montaż kół o większych rozmiarach, zmodyfikowano boczne wloty powietrze (które stały się atrapami) oraz tylny zderzak. Zmieniono również wystrój wnętrza, samochód posiadał teraz na wyposażeniu podwójne poduszki powietrzne oraz ulepszony system klimatyzacji. Wszystkie silniki zmodyfikowano tak, że osiągają nieznacznie większy moment obrotowy. Wersja VR-4 otrzymała
dodatkowo 6-biegową manualna skrzynię biegów Getrag.
Wraz ze wzrostem ceny modelu zaprzestano montażu dodatkowego wyposażenia. Regulowany układ wydechowy zniknął wraz z rokiem 1994, system ECS w 1995, natomiast system aktywnej aerodynamiki nadwozia w 1996. W 1996 Chrysler zakończył sprzedaż modelu Dodge Stealth, nadal dostępne pozostają wersje Mitsubishi.
W tej generacji najmocniejszy model nosił nazwę Mitsubishi 3000GT VR-4 z silinikiem benzynowym DOHC 24v V6 twin turbo o mocy 320 KM, czyli lekko mocniejszym niz " naj" z I generacji.
I 3, ostatnia generacja miała 4 silniki w przediale mocy 161-320 KM !
Jednak my skupimy się na dwóch najmocniejszych wersjach o mocy 280 KM i 320 KM.
280 konny potwór miał napęd 4x4 z turbosprężarką i 6 cylindrów w układzie V.
Do 100 km/h potrzebował niecałych 6 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h.
Ten model możemy kupić za tylko 10 tys. złotych ! Tylko? Tak, bo przecież to jest rasowy japoński samochód z bardzo dobrymi osiągami.
Jesli ktoś potrzebuje więcej koni pod maską może skusić sie na mocniejszy model z 320 KM,. Również ma napęd 4x4, z 6 cylindrami w układzie V.
Jeszcze " ukryty model" wspomnianego auta. Jest specjalna edycja Franza BECKENBAUERA. Wzmocniona do 394 KM, lecz przy tym zakupie trzeba mieć około 50 tys. zlotych. Wyprodukowano ich tylko 30 sztuk Myślę, że w zupełności wystarczy model 280 lub 320 konny za 10-20 tys.
Wróćmy do tytułu - " zaginiony, zapomniany " ? Można tak powiedzieć z racji bardzo rzadkiego widoku Mitsubishi GTO. Większość z Nas chciałaby wypróbować ten wspaniały, długowieczny silnik. Z porówwnaniem do amerykańskich lub europejskich samochodów o podobnych osiągach ten pod względem ceny wygląda znakomicie. Za Forda Mustanga z ostatniej generacji z najsłabszym silnikiem trzeba będzie mieć przygotowane ponad 40 tys. złotych. Widocznie 3000 GT nie odniósł znaczącego sukcesu, dlatego nie ejst produkowany nadal, a to wielka strata. Byc może w przyszłości marka Mitsubishi skusi sie wznowić
produkcję...
The Star Casino | A top-down experience in the UK with a
OdpowiedzUsuńRead our review of 경상남도 출장마사지 The Star Casino. Located in the iconic heart of the 수원 출장마사지 city on the South end of the 광명 출장안마 world's 김해 출장마사지 famous 광주광역 출장마사지 Gold Coast, this high-end casino