czwartek, 30 sierpnia 2012

Obecne Muscle Cary !

Muscle car kojarzy się Nam z klasą i mocą. Ponad 45-35 lat temu było wiele modeli tych samochodów z potężnymi silnikami, dzięki którym można było zrywać asfalt !
W tych czasach nie mamy tak dużego wyboru. Zaprezentuje kilka modeli obecnie produkowanych Muscle Carów.
Zaczniemy od Chevroleta Camaro !                      
Jest to V generacja tego modelu, niektórzy mogą myśleć, że to już nie to samo, co kilkadziesiąt lat temu.
Moc jest bardzo podobna, technika poszla w góre i nowinek jest więcej. Lepiej wyposażone wnętrze, lepsze osiągi. Lecz czy napewno wszystko jest lepsze ? Głos silnika już nie ten sam, choć i tak brzmi świetnie.
Nowy Camaro wyposażony jest alternatywnie w sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów z aktywnym systemem zarządzania paliwem poprzez automatyczne odłączanie cylindrów w razie małego obciążenia silnika.
Do standardowego wyposażenia nowego Camaro należy elektroniczna kontrola stabilności i system kontroli trakcji. W trybie „konkurencja/sport” mogą zostać uruchomione dodatkowe ustawienia zawieszenia. Camaro zawsze pewnie porusza się po drodze, nawet w najbardziej niesprzyjających warunkach.
Mamy do wyboru dwa silniki :
- 6,2 litra, 405 KM
- 6,2 litra, 432 KM.
Najmocniejsze Camaro w histori ma 580 KM i zwie się ZL1. Przyśpieszenie do setki wynosi 3,9 sekundy, a V-max 296 km/h.         
W Polsce dostepne są wersje Coupe lub Cabrio. Spalanie mieści się między 10-20 litrów benzyny.
Ceny zaczynają się od 199 900 złotych za słabszy silnik, w wersji coupe i skrzynią manualną.
Najdroższą podstawową wersją jest wersja Cabrio z mocniejszym silnikiem i skrzynią automatyczną, i cena wynosi 232 900 złotych. Doskonały rozkład masy : 51 - 49. Camaro potrafi się rozpędzić w około 4 sekundy do 100 km/h. V-max około 250 km/h. W USA ceny zaczynają sie od 23 tysięcy $, co nie jest wielką cena.

Dodge Challenger

Jest to III generacja. Wspaniała generacja. Challenger jest mniejszym bratem innego Chargera ( o nim w nastepnych postach :) ).  
Dostępny jest w wersji ST, R/T oraz SRT 8. Wszystkie z zewnątrz odróżnia tylko kilka szczegółów z wyjątkiem tych pod maską . Dodge do dyspozycji daje trzy wersje silnikowe. V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 250 KM, 5,7 litra V8 HEMI o mocy 372 KM i największą jednostkę 6,1 litra SRT HEMI V8 generujący moc 425 KM.
Silniki HEMI to potęga i klasyka amerykańskich samochodów.  Najmocniejsza jednostka rozpędza się do 100  km/h  w około 5 sekund i prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Osiągi nie są imponujące z porównaniem z niekotórymi samochodami o podobnej mocy, ale to muscle car. Automatyczna skrzynia pracuje dyskretnie i efektywnie, tryb D wystarczy, by auto poruszało się sprawnie. Jednak ręczne wybieranie przełożeń daje o wiele więcej frajdy, już choćby dzięki samym wrażeniom akustycznym. Automat nie miesza szyków kierowcy, np. czwarty bieg naprawdę pozostaje czwartym biegiem i nawet kickdown nie jest tego w stanie zmienić.

Ponieważ dla Amerykanów liczy się tylko przyspieszenie, miłym dodatkiem okazuje się wyświetlacz, pokazujący co Challenger potrafi. Można z niego odczytać przyspieszenie od zera do „setki" albo ile sekund potrzeba na przejechanie 1/4 mili, kto ciekaw - znajdzie na ekranie informację o drodze hamowania albo o przeciążeniu w zakrętach.
 Ceny w USA zaczynają sie od około 25 tysięcy dolarów za najsłabszą wersję.

Ford Mustang
I wreszcie ulubieniec, marzenie milionów ludzi. Amerykanin z krwi i kości.

Obecnie produkowana jest V generacja tego modelu, która zaczerpneła do korzeni.
Ford Mustang to najbardziej amerykański ze sportowych samochodów zza Oceanu. 17 kwietnia 1964 roku, czyli w dniu wprowadzenia do sprzedaży pierwszej generacji tego modelu, 22 tys. klientów złożyło zamówienia, nierzadko koczując przed dilerstwami, aby tylko zamówić jeden z pierwszych egzemplarzy. Takiego wejścia na rynek nie miał inny samochód w Ameryce.    
Mustang miał bardzo wiele specjalnych edycji np.
-Shelby Mustang (GT-350 i GT-500)
-Mach 1
-Boss 302
-Boss 351
-GT/CS California Special
-M81 McLaren
-Indy 500 Pace Car Edition – 1979
-GT Enduro – 1982
-SVO – 1984 – 1986
-7-Up Mustang – 1990
-Bullitt Mustang – 2001
-Ford Mustang SVT Cobra – 1993-2004, z wyjątkiem lat 2000 i 2002
-SVT Cobra R – 1993, 1995, 2000
-MACH 1 Special Edition – 2003 – 2004
-Mustang GT-R – 2005 – teraz (jako samochód koncepcyjny).
Jeśli decydujemy się na zakup, sprowadzenie auta zza oceanu mamy do wyboru wiele wersji, silników i wyposażenia. Ceny zaczynają sie od 22 tysięcy $. Mamy wówczas silnik V6, 305 KM z manualna skrzynia biegów. Inne wersje to GT, Boss 302 lub Shelby GT 500. Nie zapominamy również o wersjach cabrio, które również są dostępne. Tak więc Boss 302 od 42 200 $, a Shelby Coupe od 54 200 $. Najdroższą wersją jest Shelby Cabrio, o 5 tysięcy $ droższy od Coupe. Możemy również spotkać wersje Super Snake.
Ludzie kłócą sie jaką będzie miał moc ten Mustang, mówi się o około 1000 KM. Są wersję inne : 700 KM lub 800 KM. Ten model miał byc stworzony w hołdzie dla konstruktora samochodów, a zwał sie oczywiście Caroll Shelby. Seria Super Snake powstała dokładnie 40 lat od pojawienia się pierwszego modelu z tym kryptonimem. Model z roku 1967 dysponował mocą 427 KM i rozpędzał się do 274 km/h. Szefostwo twierdzi, że nowy Super Snake będzie co najmniej tak samo szybki. Przyspieszenie do 100 ? Ma byc poniżej 4 sekund.

U Amerykanów ciężko znaleźć dokładne dane na temat przyśpieszenia i prędkości maksymalnej.
Prędkości nie są bardzo wielkie, ponieważ wiele marek amerykańskich używa ogranicznika i dlatego często zatrzymuje się na 240-250 km/h.

Mały bonus :)










                       












3 komentarze:

  1. Samochód jest bardzo ładny, ale chyba mnie na ten moment nie będzie na niego stać. W sumie i tak całkiem niedawno sprzedałem swoje auto poprzez https://autokupiec.pl/ i jestem zdania, że cena jaką za niego dostałem bardzo mnie zadowala. Najbardziej podobał mi się szybki czas transakcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń