piątek, 24 sierpnia 2012

Niemiecka potęga - AUDI R8 !

Każdy fanatyk motoryzacji wie, czym jest model R8. To sportowy samochód ze świetnymi osiągami rodem z Niemiec. Zaczęto produkować go 6 lat temu, czyli w 2006 roku.

Pierwowzorem był prototyp Audi LeMans Quattro. Model ten miał 5.2 litrowy silnik benzynowy V10 FSI BiTurbo o mocy 610 KM.
DO 100 km/h miało wystarczyc mu 3,7 sekundy i prędkośc max. wynosiła 345 km/h.





Niedawno R8 przeszło lekkie modernizacje i znaczne udoskonalenia. Zacznijmy skromnie : najsłabszą wersją jest "Coupe ". Mamy do wyboru dwie pojemności silnika i w każdej z nich skrzynia manualna lub automatyczna. 

  •  Pojemność    Moc          Przyśpieszenie    V-max     Cena podstawowa ( manual)   (automat) 
  •  4,2 l.             430KM            4,6 s.          302 km/h             498,5 tys. zł.               535,1 tys. zł.
  •  5,2.l              525KM            3,6 s.          317 km/h             728,8 tys. zł.               764,4 tys. zł.

Wersja SPYDER :          
  • Pojemność     Moc         Przyśpieszenie     V-max      Cena podstawowa ( manual)   (automat) 
  • 4,2 l.              430KM           4,5 s.           300 km/h            568,0 tys. zł.               604,7 tys. zł.        
  • 5,2 l.              525KM           3,8 s.           311 km/h            804,0 tys. zł.               839,3 tys. zł.
Widzimy, że silniki w tych wersjach sa te same, lecz na osiągi wpływa masa. Wersja SPYDER jest bardziej skomplikowana z racja składanego dachu, lecz czy nie przyjemnie w słoneczną pogode pojeździć cabrio ?

Audi wprowadziło również ulepszoną wersję silnika V10 czyli 5,2 litrowej jednostki.
Wzmocniony o 25 KM, co daje razem 550 KM ! Troche lepsze wyniki osiągów :
DO 100 km/h - 3,5 sekundy z V-max 317 km/h.




Są również inne odmiany R8. Np. E-Tron, czyli elektryczna jednostka lub Audi R8 GT3-2 z fimry tuningowej MTM, który ma silnik V8 o mocy 560 KM, z napędem na tylne koła.


 



Przęciętnego Polaka cena powala - pół miliona za samochód ? Fortuna.
Lecz R8 jest tańsze od wielu konkurentów z podobnymi osiągami.
Choćby Lexus LFA, za którego trzeba wyłożyć około 400 tysięcy $. Mercedes SLS AMG zaczyna swoje ceny od około 900 tysięcy złotych.
Najszybsze Porsche z salonu czyli 911 z najlepszą wersja kosztuje od około 200 tysięcy euro.
Lecz frajda z jazdy jest niesamowita. Jazda, która będzie śnić się po nocach ....

5 komentarzy:

  1. Dlaczego wstawiasz zdjecia mojego auta ( chodzi o zdjecie nr 3 ) ?
    I love you :*

    OdpowiedzUsuń
  2. wyabcz słonko :(
    przecież razem dziś robiliśmy te foty ;)
    i Love you too ;*
    more love ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie sam samochód jest bardzo fajny i moim zdaniem jak najbardziej należy mieć na uwadze to, ze ta marka jest bardzo mocna. Jeśli komuś zależy na kupnie auta z Niemiec to warto przeczytać https://kioskpolis.pl/auto-z-niemiec/ aby wiedzieć na czym to faktycznie polega.

    OdpowiedzUsuń