poniedziałek, 13 sierpnia 2012

LPG ? niech będzie, lecz nie w tych silnikach !

Gaz przy częstym jeżdzeniu i nabijaniu kilometrów szybko sie zwraca, lecz jeśli mamy zamontować instalacje LPG, lepiej sie dowiedzmy o możliwych kłopotach.
Z tym mogą być problemy !
- W czasie pracy na gazie nawet drobne rozbieżności składu mieszanki powodują podniesienie się temperatury spalania i przyśpieszoną erozję gniazd zaworowych.
-W silnikach z mechaniczą regulacją luzu zaworowego ( bez tzw. hydrauliki ) erozja gniazd i osiadanie zaworów zmniejszanie sie luzów zaworowych, co zaburza pracę silnika.
- Poważniejszy problem dotyczy tych jednostek, w których popychacze nie mają elementów regulacyjnych. Procedura regulacji luzów zaworowych przewiduje wtedy wymianę całych popychaczy na nowe. Do tego konieczny jest demontaż napedu ( pasek lub łańcuch ) i wałków rozrządu oraz zakup nowych popychaczy. Zamiast 100-250 zł. za regulacje płaci się od 1000-7000 złotych.

Ford Mondeo III z silnikami Duratec HE 1,8 i 2,0
Koszt regulacji luzów zaworowych w ASO : około 500-700 złotych za robociznę + koszt popychaczy. Koszt jednego popychacza to 30 zł ; a jest ich razem 16, co daje 480 zł. Razem wyjdzie nawet 1200 zł.


Mazda 6 z silnikami 1,8 i 2,0
Koszt robocizny w ASO to około 1000 złotych.Koszt jednego popychacza to 74 złote ( 16 popychaczy ). 

DO silników Mazdy pasują tańsze popychacze od Forda !  Razem koszt regulacji nawet do 2200 zł.



Mitsubishi Colt z silnikami 1,1 i 1,3
Koszt robocizny w ASO to około 1000 złotych. Koszt jednego popychacza to 60 złotych ( również 16 sztuk). Mitsubishi produkuje wersje 1,3 przystosowane do LPG z odpornymi gniazdami zaworowymi.

Koszt regulacji nawet 2000 złotych.





Mitsubishi Lancer z silnikami 1,6 i 1,8
Koszt robocizny w ASO to około 1000 złotych.       Koszt jednego popychacza to 60 złotych
(16 sztuk).

 Mitsubishi produkuje wersje 1,8 przystosowane
do LPG z odpornymi gniazdami zaworowymi.
Razem nawet 2000 złotych.








Mitsubishi ASX z silnikiem 1,6
Koszt robocizny w ASO to około 1000 złotych.    
Koszt jednego popychacza to 60 zł,                      
( do wymiany max. 16 sztuk ).W tym modelu brak
wersji fabrycznej przystosowanej do LPG.

Koszt regulacji naawet 2000 złotych.






Toyota Avensis z silnikami 1,6 ; 1,8 i 2,0 VVT-i
Koszt robocizny w ASO wynosi 700 złotych. Koszt jednego popychacza to 110 złotych( 16 sztuk ).

Koszty regulacji podobne we wszystkich wersjach silników VVT-i.
Łącznie koszt może wynieść 2500 złotych.







Toyota Corolla z silnikami 1,4 i 1,6 VVT-i             
Koszt robocizny w ASO wynosi około 700 złotych. 

Koszt jednego popychacza wynosi 100 złotych ( 16).
Koszty regulacji podobne we wszystkich wersjach
silników VVT-i.
Razem około 2500 złotych.






                                                                                 Subaru Forester z silnikami 2,0 i 2,5 DOHC          
Koszt robocizny w ASO to około 3000 zł.

W silnikach z LPG regulacja zaworów wymaga
wyjęcia silnika. Koszt jednego popychacza to
160 złotych ( 16 popychaczy ).
Razem, aż 5600 złotych.




Subaru Impreza STI, silniki 2,0 i 2,5 DOHC     

Koszt robocizny w ASO to około 3000 zł.             

W silnikach z LPG regulacja zaworów wymaga
wyjęcia silnika. Koszt jednego popychacza to
160 złotych ( 16 popychaczy ).
Razem, aż 5600 złotych.









Subaru Legacy z silnikami 2,0 ; 2,5 i 3,0 DOHC      
Koszt robocizny w ASO to około 3000 zł.             

W silnikach z LPG regulacja zaworów wymaga
wyjęcia silnika. Koszt jednego popychacza to
160 złotych ( 16 popychaczy, a w 3,0 jets ich 24 ).
Koszt regulacji nawet 6900 złotych !









Rozważając możliwość montażu instalacji LPG, warto więc się zastanowić, czy oszczędność na kosztach paliwa nie zemści się koniecznością czestych i drogich wizyt w serwisie w celu regulacji zaworów !





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz